IJsclub Hoorn zoekt penningmeester!

Wil jij je inzetten voor een actieve ijsclub? Zoek je vrijwilligerswerk dat veel voldoening biedt, heb je creatieve ideeën voor activiteiten, ben je een organisatietalent of wil je dit graag ontwikkelen? Dan maken we graag kennis met jou. Wij zijn op zoek naar een enthousiaste penningmeester. Doe mee!

IJsclub Hoorn

IJsclub Hoorn is een ijsvereniging met schaatsplezier voorop! Op de achtergrond verzorgt het bestuur dat alle leden, van jong tot oud, op ijsbaan De Westfries in Hoorn kunnen trainen of schaatslessen kunnen volgen. Kijk maar eens op https://www.ijsclubhoorn.nl.

Wat ga je doen?

Als penningmeester beheer je de financiën van de ijsclub. Je bent in staat om het beleid te vertalen naar geld. De penningmeester is verantwoordelijk voor de boekhouding en de financiële transacties. In de afgelopen jaren is er al volop ingezet in het automatiseren van registratie- en betaalsystemen. In deze functie kun je de volgende kwaliteiten inzetten en/of ontwikkelen:

• jaarlijks opstellen en bewaken van de (meerjaren)begroting en resultatenrekening;
  • financiële administratie en archief;
  • jaarlijks opstellen van een financieel jaarverslag en een balans;
  • beheren van de rekeningen (betalen, incasseren, contributie-afdracht);
  • controle deelbegrotingen (materiaal, onderhoud, activiteiten)
    meedenken over een gezonde financiële situatie over korte- en lange termijn;
  • acquisitie van middelen, subsidies en fondsen in samenwerking met anderen;
  • het regionaal levend houden van de ijscultuur in Nederland.

Wat bieden wij?

• vrijwilligerswerk dat je veel voldoening biedt;
  • samenwerking met andere betrokken en enthousiaste vrijwilligers;
  • informele sfeer met professionele doelen.

Contact
Aanmelden (of eerst even erover praten): neem contact op met onze bestuursvoorzitter: René Zijlstra
Buiten kantoortijden op 0654607981
Via e-mail: rene@ijsclubhoorn.nl