Schaatslessen in Hoorn voor kinderen

We gaan beginnen!!!

Hieronder de aanvullende informatie voor het seizoen 2023/2024

Informatie Seizoen  23/24

Toegang ijsbaan “De Westfries”

Voor toegang tot het ijs heb je een toegangspasje nodig. Deze ontvang je tijdens de eerste of de tweede les. Op dit pasje staat een QR code, deze QR code bevat informatie over jouw trainingstijd. Het is belangrijk dat je het toegangspasje elke keer meeneemt. Bij de ingang zal regelmatig worden gecontroleerd of je het juiste abonnement hebt. Ook als er een aantal weken geen controle is kan het zijn dat er de week erna wel weer iemand staat. Geen pasje mee betekent geen toegang.

Trainers

De trainers zijn te herkennen aan de blauwe trainingsjacks met het logo van IJsclub Hoorn.

Trainingstijden:
Vrijdag 17:45 – 18:45

Groep 1: Lana
Groep 2: Thijmen
Groep 3: Ingeborg
Groep 4: Marian
Inval: Stefan / Rene

Vrijdag 19:00 – 20:00  (verlengd jeugdschaatsen)

Deze trainingen worden verzorgd door Thijmen en Yandi!

Zaterdag:  07:55 – 08:55

Groep 1: Niels
Groep 2: Yoandi

Zaterdag:  08:55 – 09:55

Groep 1: Cor
Groep 2: Anke

Begeleiders (ouders)

Als ouder kun je je eigen kinderen uiteraard helpen met het onderbinden van de schaatsen. Heb ook oog voor andere kinderen van onze club die misschien hulp nodig hebben. Heb je een vraag, spreek dan de trainers of coordinatoren aan. Zij zijn herkenbaar aan de blauwe jassen met het IJsclub Hoorn logo daarop. We zullen ouders regelmatig vragen om bepaalde taken rondom het ijs uit te voeren. Voorbeelden daarvan zijn het tellen van ronden of het klokken van tijden tijdens de examens.

Toeschouwers

Als toeschouwer kun je de lessen volgen aan de buitenkant van de 400 meter baan of vanaf het midden terrein.

Opstapplaatsen en baanindeling

We hebben verschillende lesuren met elk hun eigen opstapplekken. Hier volgen de gegevens voor de lesperiode van oktober tot en met medio maart

Opstappen / afstappen:

Vrijdag 17:45 – 18:45 vanaf het middenterrein (eigen sector / gedeelte)
Vrijdag 19:00 – 20:00 vanaf de buitenkant 400m baan
Zaterdag 7:55 – 8:55 vanaf de buitenkant 400m baan
Zaterdag 08:55 – 09:55 vanaf het middenterrein (eigen sector / gedeelte)

Baanvakken

De lessen worden verzorgd op de volgende baanvakken van de 400m baan (te vinden aan de buitenkant van het ijs):

Vrijdag 17:45 – 18:45  baanvak nog niet bekend
Vrijdag 19:00 – 20:00
Zaterdag 7:55 – 8:55 baanvak nog niet bekend
Zaterdag 08:55 – 09:55 baanvak 8 t/m 10

Schaatshelmen

Veiligheid staat voorop bij IJsclub Hoorn! Daarom hebben wij als eerste club in de regio een helmplicht geintroduceerd voor onze jeugdige schaatsers tijdens langebaan trainingen. We zien namelijk met regelmaat tijdens de trainingen dat kinderen struikelen of onderuit gaan. Ondanks onze aandacht voor valtechniek gebeurt het incidenteel dat kinderen onzacht in aanraking komen met het harde ijs. Door de helmplicht willen wij (hersen)letsel en blessures voorkomen.

Leasebedrag

Het leasebedrag vastgesteld op jaarlijks €12,50 per seizoen

Schaatshelm kopen

Je kunt de schaatshelm ook aanschaffen. Via de ijsclub kan dat door leden voor € 51,50 (adviesprijs € 64,50).

Heb je een helm geleased of gekocht en nog niet ontvangen? Deze ligt bij de eerste les voor je klaar. Tijdens het seizoen neem je deze zelf mee naar huis en weer naar de ijsbaan.

Eigen helm

Heb je er voor gekozen voor een eigen helm? Dan is ons advies om een ISU goedgekeurde helm te nemen. Die is geschikt (veilig) bevonden voor langebaanschaatsen. Fietshelmen dus niet.

Schaatsen / handschoenen (kleding)

Handschoenen en schaatsen moet je zelf meenemen. Schaatsen zijn eventueel te huur bij de ijsbaan zelf. Let op de openingstijden!
Schaatsadvies: Wij adviseren combinoren voor de jeugd op de langebaan. Dit verhoogt het schaatsplezier.
Kledingadvies: Zorg voor minimaal 2 lagen kleding. Skikleding wordt afgeraden. Handschoenen zijn verplicht!

Vakanties

Schaatslessen zullen ook doorgaan tijdens de vakanties.

Parkeren

Kom je met de auto? Parkeren is gratis voor de eerste 4 uur, maar meld jouw kenteken aan bij de parkeerautomaat of parkeerapp.

Natuurijs

Wij schaatsen met onze ijsclub op de ijsbaan “De Westfries” in Hoorn. Wij hebben een samenwerking met IJsclub Schellinkhout. Daarom mag je als lid van IJsclub Hoorn gratis* schaatsen op de ijsbaan Schellinkhout. *Informatie en voorwaarden staan op de pagina Natuurijs Schellinkhout.

Gratis Proefles Jeugdschaatsen

Inschrijven Jeugdschaatsen

Inschrijven jeugdschaatsen

Vragen? Neem gerust contact met ons op