Schaatshelmen jeugdschaatsen

Veiligheid staat voorop bij IJsclub Hoorn!
Daarom introduceren wij als een van de eerste clubs in de regio een helmplicht voor onze jeugdige schaatsers tijdens langebaantrainingen. We zien namelijk met regelmaat tijdens de trainingen dat kinderen struikelen of onderuit gaan. Ondanks onze aandacht voor valtechniek gebeurt het incidenteel dat kinderen onzacht in aanraking komen met het harde ijs. Door de helmplicht willen wij (hersen)letsel en blessures te voorkomen.

Tijdens de algemene ledenvergadering 2017 was al snel consensus over de invoering van de helmplicht. Iedereen reageerde positief op het voornemen om het dragen van een helm verplicht te stellen voor jeugdleden. Er is gezocht naar een, door de ISU goedgekeurde, goed ogende en passende helm. Die is gevonden in de helm van Viking, zoals in de afbeelding hieronder is te zien.

Sponsor gezocht

Nu zijn we nog hard opzoek naar sponsoren zodat we in de toekomst ook het leasebedrag kunnen verlagen of zelfs kunnen afschaffen. Weet jij een bedrijf dat open staat voor sponsering, geef dat direct door!

Leasebedrag

Afhankelijk van sponsoring is het leasebedrag vooralsnog vastgesteld op jaarlijks €12,50 per helm na een looptijd van 3 jaar is de helm over te nemen voor € 5,-.
Bij uitgifte zullen we je een leaseovereenkomst laten tekenen er hoeft met lease en koop geen borg betaald te worden

Schaatshelm kopen

Je kunt de schaatshelm ook aanschaffen. Via de ijsclub kan dat door leden voor €49,50 (adviesprijs €52,50).

Indien je er voor kiest zelf een andere helm aan te schaffen, zorg dan dat dit een ISU goedgekeurde helm is voor langebaanschaatsen. Fietshelmen zijn dus niet geschikt.

Leasen of bestellen

Formulier niet gevonden